Dag 1 - De reis

2 september 2023 - Schiphol, Nederland

De stad dat Schiphol Airport heet.
Ik blijf mij altijd verbazen over onze  luchthaven Airport Schiphol. Ik denk dat ik door de jaren heen best wat luchthavens heb gezien, enorm groot, wat minder groot en klein. Van heel modern naar minder modern en zelfs gewoonweg oud. Zo oud dat de paspoorten opgehaald werden en de paspoortgegevens in een groot zwart boek met de pen ingeschreven moesten worden (Soedan). Maar toch altijd weer kijk ik met verbazing rond op Schiphol. Is het de modernste luchthaven? Misschien niet. Maar voor een kikkerlandje als Nederland wel groot. En druk. Ik was wat vroeger op Schiphol aangekomen en moest nog even wachten voordat de check-in balies open zouden gaan. Drukke mensenmassa's ben ik niet zo een fan van. Maar niets leukers om ergens met een theetje en taartje achteraf in een cafeetje deze mensenmassa te observeren.

20230902_145824

Verschillende nationaliteiten, verschillende bestemmingen over de hele wereld en ieder met een verschillend doel. En die van mij....over drie uur de eerste etappe van een lange reis: Schiphol - Istanbul. In Istanbul kom ik vanavond om half elf lokale tijd aan.

20230902_162819

We vliegen om twee uur vannscht door naar Colombo, Sri Lanka met een tussenstop op de Malediven. Rond half drie zondagmiddag landen we in Colombo. Het tijdsverschil met Nederland is drieënhalf uur later.

En nu...op weg naar de gate voor de eerste ontmoeting met een aantal reisgenoten waarmee ik de aankomende drie weken vakantie ga houden. Beetje spannend? Ja, best wel 😅

Ik hou jullie op de hoogte!

1. Ineke:
    2 september 2023
    Het eerste verhaal is al leuk om te lezen .Fijne reis
  2. Annelies:
    2 september 2023
    Goede reis en succes met alle nieuwe ontmoetingen
  3. Barbara:
    3 september 2023
    De reisgenoten ontmoeten is idd erg spannend maar leuk!
  4. Corina:
    3 september 2023
    Stoer dat je dit zo onderneemt. Heel veel plezier!
  5. Petra:
    3 september 2023
    Leuk, je te kunnen volgen!