Drie weken rondreizen door Sri Lanka

28 augustus 2023 - Vlissingen, Nederland

Nog maar vijf nachten te gaan en dan is het zover: drie weken rondreizen door Sri Lanka. Eind mei had ik definitief besloten deze reis te boeken. Maar voordat ik eindelijk tot het besluit kwam het gewoon maar te doen, is wel wat wikken en wegen en twee keer een optie op de reis aan vooraf gegaan. Want tja, rondreizen door een nieuw land, dat trekt mij wel, maar een groepsreis....drie weken met negentien vreemden. Nou, daar moest ik toch wel heel erg over nadenken. Dus die twee opties heb ik dan ook maar twee keer laten vervallen. Ik wist het nog zo net niet.

Het begon allemaal begin dit jaar. Door een reclame op de radio werd ik nieuwsgierig naar de rondreizen van Djoser. Al scrollende op de website kwam ik heel veel mooie en interessante rondreizen tegen. Iedere keer kwam ik uit op de 22-daagse rondreis in Sri Lanka. Een rondreis met veel verschillende elementen: natuur, cultuur, wildlife wisselen volgens het reisschema elkaar af. Daarnaast vind ik de activiteiten tijdens deze reis ook leuk, fietsen, hiken, kamperen en misschien mogelijkheden voor een duikje. Kortom, na lang wikken en wegen, twee keer een optie laten vervallen dan toch maar eind mei de reis geboekt. Ik had nog 3 maanden de tijd om te wennen aan het groepsreis-idee...en dan ineens is het zover.

Vaccinaties zitten in de armen, visum is aangevraagd, tickets zijn binnen en zijn ook alle andere reisgenoten wat betreft namen en leeftijden bekend. Een gemixte groep mensen in de leeftijd van 25 tot ruim in de 60. Het eerste contact is via e-mail met bijna iedereen gelegd. Iedereen is enthousiast, heeft zin in de reis en kijkt uit naar hetgeen Sri Lanka ons gaat bieden. Ik heb er zin in. Met een gezonde dosis nieuwsgierigheid en gespannenheid over wat mij de aankomende drie weken staat te wachten, stap ik in deze voor mij nieuwe manier van reizen. En ga ik jullie, de lezers, meenemen in deze reizende ontdekkingstocht  :-) Mijn belevenissen met de groep en uiteraard al het moois wat ik in Sri Lanka ga ontdekken, wil ik via deze blog met jullie delen.